kerékpározás jótékony hatásai

Amikor elszánjuk magunkat, valamilyen mozgásforma mellett, leggyakrabban a futás és a kerékpározás közül választunk, hiszen egyiket sem kell megtanulnunk. A rendszeres kerékpározás jótékony hatásai hamar érződnek, hiszen amellett, hogy pozitívan hat szívünk és érrendszerünk egészségére, javítja testünk oxigénfelvevő képességét is. Tekerhetünk a szabadban, edzőteremben, egyedül, vagy csoportosan, de a legkényelmesebb mégiscsak a saját otthonunkban. Akár otthonra is beszerezhetünk egy szobakerékpárt, így nem kell alkalmazkodnunk semmihez és senkihez, az időpontot is mi választhatjuk ki, és akár TV nézés közben is tekerhetünk.

Melyek a kerékpározás jótékony hatásai?

Sokan szenvednek az ülő munka által okozott hát-,derék,-és térdfájdalomtól. A kerékpározás kíméletesen átmozgatja testünket, az ízületekben serkenti az ízületi folyadék termelését, ezáltal jellemzően megszűnnek az inaktív életmódnak köszönhető fájdalmak. A vázizmok közül elsősorban a lábunk, a csípőnk izmait veszi igénybe, de aktívan részt vesznek a mozgásban a hát, kar, váll, nyak izomrostjai is. Kíméletes az ízületekkel, így a térdproblémákkal küzdők is nyugodtan tekerhetnek. A biciklizés felpörgeti az anyagcserét, így megfelelő táplálkozás mellett segít a fogyásban, alakformálásban, sőt az érelmeszesedés, az elhízás és a cukorbetegség megelőzésében is.

kerékpározás a szabadban

A kerékpározás legfontosabb egészségügyi vonatkozása, hogy kiválóan edzi a szív- és vérkeringési rendszert. Biciklizés közben a légzésszám emelkedik és a szív munkája fokozódik: a pulzus nő, a vérnyomás emelkedik, ezáltal a vérkeringés élénkül, ami azt jelenti, hogy a szervezet sejtjeihez azonos idő alatt nagyobb mennyiségű oxigén jut el, mint nyugalomban.

A használt szobabicikli, szobakerékpár az egyik legnépszerűbb kardiogép a futópad mellett, amelynek rendszeres használata számos pozitív egészségügyi hatást gyakorol a szervezetre. 

Amennyiben hosszú távon és rendszeresen szeretnénk kerékpározni érdemes beszereznünk egy professzionális használt szobakerékpárt , mivel valljuk be télen elég nehezen tudnánk hódolni ezen szenvedélyünknek. Előnye, hogy kis helyen elfér és bármikor tekerhetünk egy jót anélkül, hogy kimozdulnánk az otthonunkból. 

Azt, hogy hogyan válaszd ki a megfelelő használt szobabiciklit, már korábbi blogbejegyzésünkben elolvashattad. Ha lemaradtál OLVASD EL ITT!

kerékpár kontra használt szobabicikli 

Mire figyelj, ha szobakerékpáron edzesz?

  • A használt szobabicikli használata előtt mindig állítsuk saját magunkhoz az ülésmagasságot. Fontos, hogy biciklizés közben a térd ne nyúljon ki teljes mértékben, maradjon enyhén hajlított.
  • Sportcipőben edzünk és a kengyelt ennek megfelelően húzzuk meg, hogy a lábfej ne tudjon kicsúszni. Így biztonságosabb!
  • Bokából is mozgassuk a pedált, ne csak térdből!
  • Mindig melegítsünk be! Erre legalább 5 percet szánjunk, mielőtt felülünk a szobakerékpárra. 
  • Szánjunk időt a levezetésre is, hogy elkerüljük a sérüléseket.
  • Mindig nyújtsunk a szobabickilizés után: a vádli, combizmok és a farizmok nyújtása elengedhetetlen.

Akár szabadban, akár használt szobabiciklin edzünk a kerékpározás jótékony hatásait biztosan megtapasztaljuk, hiszen nem véletlenül tanuljuk meg már kiskorunkban ezt a sokoldalú mozgásformát.

Kattints Technogym és Life Fitness használt szobabicikli (szobakerékpár) kínálatunk megtekintéséhez!