Technogym használt taposógép, stepper
Szóhasználatunkban legtöbbször nem teszünk különbséget a taposógép vagy lépcsőzőgép között.
Azonban valójában kétféle fitnesz eszközről van szó.

Mindkét gép a lépcsőzést imitálja, azaz leginkább a comb és a fenék izmait dolgoztatja meg. Edzés közben – mintha csak lépcsőt másznánk-,  a pulzus a taposógépes edzésen is megnövekszik, az izmok keményen dolgoznak, így a zsírégetés feltételei adottak lesznek. Testsúlyodtól függően 350-500 kalóriát is elégethetsz egy 30 perces edzéssel!

 

Akkor mégis mi a különbség?

A taposógép egy egyszerűbb eszköz, mellyel lényegében a járást lehet imitálni, de kissé intenzívebben, kisebb lépésekkel, mint, ahogy a sétáláskor megszokhattuk. Használatakor nem emeljük magasra a lábunkat, apró kis taposómozgást végzünk.

A lépcsőzőgép ezzel ellentétben a farizmot és a comb izmait is erősen munka alá vonja. A taposógép a vádli erősítésére is használható, ennél a gépnél viszont a vádli csak mellékesen kap terhelést. A lépcsőzőgépnél, ahogy a neve is mutatja, a lábat emelni kell, mintha lépcsőn haladnánk felfelé.

Bonyolultabb, erősebb kialakításuk van, méretre természetesen nagyobbak a taposógépeknél és fogófelületükbe már szinte mindig pulzusszámlálót építenek be. Vannak olyan gépek, melyekről első ránézésre nehéz eldönteni, hogy melyikek is a kettő közül, de használatuk egyértelműen eldönti a kérdést.

A két gép máshogy hat, így azzal azért tisztában kell lenni, hogy a lábat magasra emelős lépcsőzőgép vagy a taposógép kell e?

 
Hogyan használd helyesen?

Akár a lépcsőzőgépet akár a taposógépet választjuk, használatuknál jó ha odafigyelünk az alábbiakra:

  • Egyenletesen terheld mindkét oldalt, a testsúlyodat mindig helyezd át egyikről a másikra
  • Mindig egyenes tartással lépcsőzz, az oldalsó karokat csak akkor használd, ha úgy érzed, egyensúlyod romlik a fáradtságtól
  • Ha váltasz egy edzésen belül a fokozatok között, utólag a regenerálódásod alatt több zsírt használhat fel a szervezeted. Olvasd el a cikket az intervall edzés-ről.
Összegzésképpen elmondhatjuk hogy a taposógép és a lépcsőzőgép is segít a kalóriaégetésben, megdolgoztatja a láb-és farizmokat, jótékony hatással van a keringési rendszerre és javítja a mozgáskoordinációt.