Útmutató a formás fenékhez és combhoz

Jön a jó idő, már érezzük a tavaszt. Ha eddig nem tettük itt az ideje, hogy elkezdjünk rendszeresen edzeni. Formásabb feneket és combokat szeretnél? Most megmutatjuk az 5 legfontosabb lépést ami elkerülhetetlen ahhoz, hogy a feneked és a combjaid szép formásak legyenek.

Útmutató a formás fenékért és combokért

Először is alakítsd ki a  megfelelő étrendet!

Az étrend nagyon fontos, ha formás feneket és combokat szeretnél. Álmaid külsejéhez vezető út 50%-a a konyhádban dől el. Ne aggódj, nem kell  éhezned, de kerüld a szénhidrátokat! Egyél inkább fehér húsokat, nagyon sok gyümölcsöt és zöldséget. Köretnek a tésztafélék helyett válaszd leginkább a rizst és kisebb részben a burgonyát. A diétád mértékét a napi mozgásod mennyiségétől tedd függővé. Figyelj arra is, hogy rendszeresen étkezz, a szervezeted így fogja tudni a tápanyagokat megfelelően feldolgozni. Ha a testsúlyodat is mérnéd, lehetőleg azt is minden nap ugyanakkor tedd.

A sport legyen mindennek az alapja

Fontos eldöntened, hogy milyen sporttal szeretnéd a fenekedet és a combodat szép formássá alakítani. Ha tartós és gyors eredményt szeretnél elérni, akkor a rendszeresség kulcsfontosságú. Ehhez a legpraktikusabb választás az otthoni testmozgás. Az intenzív, lábat és popsit is megdolgoztató kardió edzések bizony elkerülhetetlenek, erre tökéletesen alkalmasak a kardiógépek, pl. a futópad, az elliptikus tréner, a szobakerékpár és a taposógép. A mai modern típusok már nagyon sok segítséget adnak neked és változatosabb, szórakoztatóbb velük a az edzés is. Na de milyen gépet érdemes választani?

Milyen otthoni sporteszközöket válassz, ha szép feneket és combokat szeretnél?

Futópad

A futópad ideális eszköz a formás fenék és comb kialakításához. Ráadásul fogyni is igen könnyen lehet vele, hiszen nagyon sok kalóriát égetünk el futás közben. A gépeken változtatható a dőlésszög és állítható a sebesség. A lazább kocogástól kezdve választhatók a nagyobb iramú, akár változatos terhelést jelentő edzésprogramok is.
A kezdők akár a sétáló funkciót is használhatják, de ez nagyobb túlsúly esetén az ízületeket kímélésre is jó megoldást jelent.

Ellipszis tréner (elliptika)

Ez a speciális kondigép a futás és a sétálás mozdulatait utánozza. Térdfájósoknak és nagyobb túlsúly esetén ez lesz az ideális választás, mert kíméli az ízületeket. Nagy előnye, hogy a fenék és lábak mellett, a felsőtestet is megdolgoztatja. Korábban már részletesen írtunk róla, hogy mikor érdemes futópadot, vagy elliptikát vásárolni, itt pedig találsz néhány professzionális, használt ellipszis trénert.

Szobakerékpár

Fogyáshoz ideális eszköz, a futópadnál mérsékeltebb intenzitású edzéseket lehet végezni rajta. Ha fáj a hátad, akkor a fekvő változat jelenthet megoldást. Korábban itt írtunk róla, mi alapján válassz  otthoni szobakerékpárt.

Taposógép

A combok, a vádli és a fenék formálásának kiváló eszköze. A lépcsőzés mozdulatait utánozza. Megfelelő terheléssel nagyon sokat tud segíteni neked a célod elérésében. Fontos, hogy edzés közben ne támaszkodj túlságosan, mert ezáltal túl sok terhet veszel le az alsótestedről és kevesebb hatása lesz a munkádnak. Itt találsz információt a tökéletes taposógép kiválasztásához is.

Technogym taposógép

Használt vagy új kardiógép?

Kondigépeket szinte bármelyik áruházban, vagy szaküzletben kaphatsz, ám hamar meg fogod tapasztalni, hogy a jó minőségű és megbízható gépeknek bizony megkérik az árát. Pedig ha hosszú távra szeretnél kondigépet venni, akkor egy  profi kardiogépet érdemes választani.

Tudtad, hogy professzionális, használt kardiogépeket már az eredeti ár töredékéért is kaphatsz? Néhány apróságra azonban figyelned kell a választáskor!