unalmas a kardióedzés

Itt a nyár, meleg van, ilyenkor még nehezebb rávenni magunkat a kardióedzésre. A hosszú unalmas edzések helyett, inkább ejtőznénk a vízparton, persze tökéletes alakot villantva. Csodák viszont nincsenek, megfelelő étrend és edzés nélkül nincs tökéletes bikini forma se. Ha számodra is unalmas a kardióedzés, ha unod a 30-40 perces futásokat vagy a tekerést,  akkor most 5 tippet adunk, hogyan tedd izgalmassá!

1. Váltogasd az intenzitást!

A hosszú monoton kardioedzés ellentéte az intervall edzés. Korábbi blogbejegyzésünkben olvashattál már róla, hogy milyen típusú kardioedzések közül választhatsz. Az intervall (másnéven HIT) edzés lényege, hogy az alacsony és a magas intenzitású kardioedzéseket váltogatod. Válassz bármilyen kardiogépet, nem csak futópadon végezhetsz kardioedzést, válassz az ellipszis trénerek, taposógépek, wave-ek vagy a crossoverek közül. Egy gyors szakasz után, jöjjön egy lassú rész és ezt ismétled 4-5 körön át. Azáltal, hogy a pulzus hirtelen megemelkedik, majd visszalassul nagyon hatékonyan beindítja a zsírégető folyamatokat és az intenzitás váltogatásával nem lesz unalmas a kardióedzés. 

2. Eddz a szabadban!

Nem csak a konditermekben tudsz hatásos kardióedzést végezni. Használd ki a jó időt, keress egy szép tájat, tavat a környezetedben, ahova szeretsz járni, és jó érzéssel tölt el, ha ott lehetsz. Fuss  vagy kerékpározz a tó körül, gyönyörködj a természet szépségében, vagy válassz egy emelkedőt, ahova felsétálsz. Ha találsz egy olyan helyet, ahol sok a lépcső, alakíts ki magadnak egy lépcső edzést. Ezt is lehet változatossá tenni, pl. ha felfelé futsz, lefelé pedig csak kocogsz, minél többször egymás után. Kiválóan tudod ezzel az edzésmódszerrel formálni a fenekedet és a combizmaidat, a vádlikról nem is beszélve.

 

3. Használd ki a szórakoztató lehetőségeket!

Professzionális edzőtermi gépeken, mint a Technogym vagy a Life Fitness kardiógépei számtalan lehetőséget találsz az edzés közbeni szórakozásra. Nézz tv-ét vagy hallgass zenét, közvetlenül a telefonodat a kijelzőhöz csatlakoztatva. Folyamatosan csekkolhatod a teljesítményedet, az elégetett kalóriát és edzettségi állapotodnak megfelelően fokozhatod az intenzitást. Mindezt látványos TV-és kijelzőn.

 

 

 

4. Válassz másfajta edzést!

Ha már unod a futógépet, ellipszis trénert, szobakerékpárt vagy a steppert, akkor próbálj ki valami más edzésformát. Konditermekben számtalan zsírégető, alakformáló edzés közül választhatsz, de otthon is tudsz egy jót edzeni, mondjuk egy táncos aerobic videóra. Próbálj ki többfélét!

 

 

5. Végezz több kardiógépen, felváltva gyakorlatokat!

Amikor már úgy érzed végletekig tapostad a taposógépet, akkor válts! Felezd vagy harmadold edzéseket olyan módon, hogy pl. az edzés első harmada lépcsőzés lépcsőző gépen, majd futás futópadon, és végül egy kis ellipszis tréneren való levezető edzés. Így egyáltalán nem tűnik annyira hosszúnak és unalmasnak az edzés folyamata.