Szobakerékpár kisokos

A kerékpározás az egyik legnépszerűbb kardióedzés típus, a futás mellett. Szabadban is végezhető, ám ha időjárástól függetlenül, rendszeresen szeretnénk edzeni, akkor jó otthonra beszerezni egy szobakerékpárt.

Miben más a szobabicikli, mint egy hagyományos kerékpár?

A hagyományos kerékpárt arra találták ki, hogy eljuss vele egyik helyről a másikra, a szobabicikli meg elsősorban egy fitnesz eszköz. Bár a szobabiciklit is hasonlóan kell tekerni, mint egy hagyományos kerékpárt, annyiban más, hogy a szobabiciklit általában gyorsabban tekerjük, mint egy hagyományos kerékpárt, mikor a szabadban biciklizünk. A hagyományos biciklivel van hogy nem is tekerünk, csak gurulunk, a szobabiciklit folyamatosan tekerni kell.

Milyen gyakran és hogyan érdemes szobakerékpáron edzeni?

Ez attól függ mit szeretnénk a szobakerékpározással elérni. A fogyáshoz heti 4-5 alkalommal legalább 50-60 percig végzett kerékpározás ajánlott.

pulzustartomány a zsírégetéshez a maximális pulzusod 50-60 százaléka (esetleg intenzív zsírégetésnél 60-70%). A maximális pulzusod értékét hozzávetőlegesen úgy tudod kiszámolni, hogy 220-ból kivonod az életkorodat. Tehát 20 évesen 200, 40 évesen pedig 180. Ennek az értéknek a megfelelő százalékán kell végezned a kerékpározást, ha hatékonyan szeretnél zsírt égetni.

Ha az állóképességedet fejlesztenéd, akkor végezhetsz kardió edzéseket is, akár az említettnél magasabb 70-80%-os pulzustartományon is. Ilyenkor olyan testhelyzetben érdemes lenned, ami lehetővé teszi az intenzívebb pedálozást. A hát jobban előre kell, hogy dőljön.

Választhatsz intervallum edzéseket is, azaz a tekerést bizonyos időközönként megszakítod és más típusú gyakorlatokat (például guggolást vagy fekvőtámaszt) végzel.

Regeneráló, vagy ízületkímélő edzéseknél a terhet lehet levenni a hátról, illetve ügyelni kell a hátgerinc egyenes tartására.

A szobakerékpár beállítási lehetőségei

A hatékony sportoláshoz fontos a szobakerékpár megfelelő beállítása. Az ülés magasságát állítsd be úgy, hogy a pedál alsó helyzetében a térded ne teljesen egyenes, hanem kissé hajlított legyen. Ehhez a hagyományos szobabicikliknél az ülés nyeregcsövét lehet kihúzni, a háttámlás változatnál az egész ülést lehet hátrébb, illetve előrébb csúsztatni.

A modern, professzionális szobakerékpárokon már digitálisan lehet állítani a nehézségi fokozatot, illetve akár különböző edzésprogramok is vannak a kondigép számítógépében.

Nézd meg a Használt kondigépek szobakerékpár kínálatát vagy válassz további kardiógépeink közül!