Futópad vagy elliptika?

Azok, akik a heti/napi edzéseiket otthon szeretnék végezni, gyakran hetekig is képesek vacilálni, hogy vajon melyik otthoni kardiógép lehet számukra jó választás. Talán nem meglepő, hogy a legtöbben a futópad és az ellipszis tréner között őrlődnek.

Való igaz, hogy mindkét gép nagy segítség lehet az állóképesség megtartásában, a zsírégetésben és a kardióedzések részeként, de mégis fontos tudni, hogy teljesen más célra tervezték őket. Ebből kifolyólag más típusú embereknek is készültek. Nézzük, melyik való neked: 

Válaszd az otthoni futópadot, ha

  • nem vagy súlyosan túlsúlyos,
  • nincsenek ízületi problémáid,
  • nem műtötték a térdedet
  • szeretsz futni és/vagy gyalogolni
  • sírt szeretnél égeti
  • szeretsz olvasni edzés közben.

Az otthoni futópad tehát elsősorban azoknak ajánlott, akiknek nincs idejük, kedvük, lehetőségük konditerembe járni. De szeretnék javítani vagy folyamatosan kordában tartani az állóképességüket, formálnák az lábukat, combjukat, feneküket vagy egyszerűen csak élvezik a futást. Az otthoni futópad választás legfőbb szempontjairól itt írtunk korábban.

Válaszd az otthoni ellipszis trénert, ha

  • volt korábban térdsérülésed,
  • ízületi problémáid vannak,
  • óvni szeretnéd az ízületeidet,
  • kíméletesebb edzésformát keresel,
  • változatosabb edzésre vágysz,
  • extra nagy túlsúlyt szeretnél ledolgozni,
  • a felsőtestedet is szeretnéd edzeni,
  • fogyni szeretnél.

Az ellipszis tréner alapvetően a futás mozgásformáját utánozza, azzal a különbséggel, hogy a mivel a láb egy szabályozott pályán előre és hátrafelé mozog, ezért a rázkódás nem terheli az ízületeket. A pedálok előre és hátrafelé is hajthatók, így más izomcsoportokat is megmozgathatunk, a karnak köszönhetően pedig egyszerre edzhetjük a felsőtestet is.

Éppen az ízületkímélő tulajdonságai miatt ajánlják a nagyobb túlsúllyal rendelkezők számára is, hiszen ez a mozgásforma nem annyira megerőltető, mint a futás, miközben remekül égeti a zsírt, erősíti az izmokat és edzi a keringési rendszert. 

A futópad és az ellipszis tréner használatát is bátran el lehet kezdeni teljesen kezdőként is. A mozgásformát nem kell különösebben megszokni, szinte természetes.

Az sem lehet akadály, ha nem szeretünk edzőterembe járni, hiszen már könnyedén beszerezhetünk otthoni futópadot vagy elliptikát is. Ha tartós, minőségi és strapabíró gépet szeretnénk, akkor érdemes a használt professzionális futópadok és elliptikus trénerek között is körülnézni. Így ár-érték arányban jobban járhatunk. Olvass róla többet itt, miért éri meg használt kondigépet választani.

Használt futópadot vagy kondigépet keresel? Nézz körül professzionális gépeink között »