használt ellipszis tréner, elliptika

Eddig viszonylag kevés szó esett az elliptikus trénerekről, pedig a futás mellett, ezen a kardiogépen végzett mozgásforma dolgoztatja meg legjobban az egész testet. Ha rendszeresen edzel az elliptikus tréneren, amellett hogy fogyni fogsz, formálod az izmaidat, és még az ízületeidet is megkíméled vele. Nézzük miért is érdemes az elliptikus trénerek közül választanod!

Miért az elliptikus tréner?

A név onnan ered, hogy az edzés során a lábak ellipszis alakú pályán mozognak, miközben a futás és a sétálás mozgásformáját utánozza. Az elliptikus tréneren történő edzés helyettesítheti a futópad, szobakerékpár és a taposógép használatát, emellett sokkal kíméletesebb ízületekkel szemben. A lábak folyamatosan a pedálokon vannak, így nem ütődnek a talajhoz, mint a hagyományos futás során, ami kíméletes az ízületek számára. Nagy előnye még, hogy a karok mozgatásával egyidejűleg a felsőtestet is edzhetjük. 

 

Határozd meg a célt!

Az elliptikus tréneren való edzés során a teljes testedet megmozgatod. Ezáltal biztosít számodra teljes kardio- fitnesz edzést, melynek során beindulnak a zsírégető folyamatok, javul az állóképesség,  és jótékony hatással van a szív és érrendszerre is. De nem csak fogyni tudsz vele, hanem kiválasztott izomcsoportokra is jól tudsz edzeni. Egyik nap a fókuszálhatsz a fenékizmokra, másnap pedig edzheted a karokat, vállakat vele. A lényeg az, mire fejtesz ki erőteljesebb hatást edzés közben. Ha a karjaiddal vezeted a mozdulatokat akkor a mell-kar-és vállizmokra fejtesz ki erőteljesebb hatást. Ugyan ezt az alsó testeddel is megteheted, az imént leírtakhoz hasonlóan, annyi különbséggel, hogy most a lábad vezesse a mozdulatot, a kezed pedig csak segítsen ebben. 

Ez nagyon hatásos, ha egy-egy testrészedre akarsz koncentrálni. 

Hogyan végezd helyesen az edzést?

Az elliptikus tréner használata közben ügyelj arra, hogy a hátad és a testtartás egyenes legyen. Az edzést lassan kezdd és lassan is fejezd be, hogy a szervezetednek legyen ideje alkalmazkodni. Jó ha megnyújtott lépéshosszal dolgozol, ekkor ugyanakkora érzékelt erőkifejtés mellett több kalóriát égetsz el. Az elliptikus tréneren karok is vannak, melyeknek fontos szerepük van. Nem csak kapaszkodóként szolgál, mint a taposógépen, hanem erőkifejtésre is alkalmas.  A hosszabb karok használatával hatékonyan tudod edzeni a felesőtestedet is, míg a rövidebb karok fogásával kifejezetten az alsótested izmaira koncentrálhatsz.

 

Rehabilitációs célokra is kiváló

Az elliptikus tréner kifejezetten alkalmas fizikoterápiás, rehabilitációs célokra is. Jól használható alacsony intenzitáson, kíméli az ízületeket és jótékony hatással van a szív és érrendszerre. Mindezek mellett biztonságos is, a kialakított tappancsoknak köszönhetően nem tud lecsúszni a lábunk edzés közben.

 

Végezetül 10 pont, amiért érdemes a Life Fitness és a Technogym elliptikus trénerek közül választanod:

  1. Halk, kényelmes mozgást biztosít
  2. Minden edzettségi szinthez alkalmazható
  3. Állítható nehézség, ellenállás
  4. Nem terheli az ízületeket
  5. Használatával minden fő izomcsoportot megmozgathatsz
  6. Beépített markolatérzékelős pulzusmérő
  7. Választható edzésprogramok
  8. Professzionális kardiogép
  9. Rehabilitációs célokra is kiváló
  10. TV-és vagy LED-es kijelzők